KIM JESTEŚMY?
Nasza specjalność to profesjonalna i kompleksowa obsługa nieruchomości wspólnot mieszkaniowych oraz mieszkalno-usługowych.
W branży zarządzanie nieruchomości pracujemy i rozwijamy się od 2000 roku zarówno w Warszawie jak i pod Warszawą (m.in. Otwock, Duchnice, Ożarów Mazowiecki, Błonie, Józefów, Piaseczno).
Najwięcej obsługiwanych przez nas nieruchomości w Warszawie znajduje się w takich dzielnicach jak Ursynów, Wilanów, Bemowo, Bielany, Białołęka, Ursus, Piaseczno, Targówek, Praga Południe.
Nasz Zespół to wykwalifikowane osoby z uprawnieniami budowlanymi, księgowe (także z licencją MF), doświadczeni prawnicy, zarządcy nieruchomości, specjaliści w zakresie obsługa techniczna nieruchomości z różnych branż, a także windykacja należności oraz likwidacja szkód ubezpieczeniowych. Każdy zarządca nieruchomości ma doskonałą znajomość tematu i wieloletnie doświadczenie, a każdy administrator nieruchomości ma zapewnione fachowe wsparcie.
Pracujemy wyłącznie z osobami z doświadczeniem, ukierunkowanymi na rozwój i stałe pogłębianie wiedzy oraz nastawionymi na skuteczne rozwiązywanie problemów, a nie na ich piętrzenie. Każdy zarządca nieruchomości i administrator nieruchomości przechodzi systematyczne szkolenia
Doskonale zgrany zespół jest naszym ogromnym atutem, dzięki któremu nie boimy się nawet największych wyzwań.
CO NAS WYRÓŻNIA?
Jesteśmy na tyle duzi, że bez kompleksów konkurujemy z największymi, oferując kompleksową obsługę na wysokim poziomie. Zapewniamy naszym Klientom konkurencyjne stawki zakupu usług zewnętrznych, w tym usług ubezpieczeniowych czy zakup energii.
Jesteśmy na tyle mali, że możemy zagwarantować spersonalizowane podejście do Klienta, zachowując elastyczność, tak cenioną przez wspólnoty mieszkaniowe.
To co wyróżnia nas na tle innych to profesjonalizm, elastyczność, zaangażowanie w pracę i nastawienie na skuteczne rozwiązywanie problemów oraz wysoki standard obsługi.
Mamy duże doświadczenie w optymalizacji kosztów utrzymania obiektów oraz w dochodzeniu roszczeń ( w tym rękojmia).
Tam gdzie inni dużo obiecują lub bezradnie rozkładają ręce, my działamy, skutecznie rozwiązując problemy.
Z naszych usług skorzystały już wspólnoty mieszkaniowe o łącznej powierzchni użytkowej przekraczającej 500.000m2.
Wśród nich są obiekty różnej wielkości, od tych najmniejszych, aż po obiekty o powierzchni lokali przekraczającej 30.000m2.
KOMPETENCJE LEMMONHOUSE JAKO ZARZĄDCY NIERUCHOMOŚCI
Optymalizacja kosztów
Prawidłowe zarządzanie nieruchomością to także stałe monitorowanie i optymalizacja kosztów jej utrzymania. Zajmujemy się pomocą w zakupie energii u alternatywnych dostawców, renegocjujemy umowy ze stałymi kontrahentami, współpracujemy z firmami tworzącymi indywidualne programy ubezpieczeniowe dla wspólnot, weryfikujemy parametry umów z dostawcami mediów. W ramach współpracy zapewniamy też bezzaliczkową obsługę prawną windykacji należności oraz optymalizujemy koszty obligatoryjnych przeglądów technicznych.
Powyższe przykłady to tylko niektóre obszary, w których można wygenerować niemałe oszczędności, aby później przeznaczyć zaoszczędzone środki na inne potrzeby wspólnoty.
Pole do popisu w tej dziedzinie jest ogromne – wiemy jak to zrobić i nie jest to wiedza wyłącznie teoretyczna lecz poparta praktycznym doświadczeniem.
Egzekwowanie roszczeń z tytułu rękojmi
W nieruchomości, w której przynajmniej w odniesieniu do części właścicieli obowiązuje jeszcze okres rękojmi, potrzeba szybkich i przemyślanych działań aby zdążyć skutecznie zabezpieczyć interes właścicieli. To rola zarządcy nieruchomości.
Błędy popełnione na tym etapie najczęściej skutkują tym, że wady i usterki muszą być usuwane na koszt właścicieli lokali, a to zwykle bardzo kosztowne błędy.
Mamy doświadczenie w dochodzeniu roszczeń z tego tytułu od deweloperów na drodze ugodowej i procesowej, a także w postępowaniu upadłościowym dewelopera.
Aby działania te były skuteczne trzeba przeprowadzić pełną procedurę formalną zmierzającą do tego, aby wspólnota mieszkaniowa nabyła od właścicieli uprawnienia z tytułu rękojmi.
Administrator lub zarządca nieruchomości powinien wnioskować o przygotowanie takich dokumentów jak opinie techniczne, uchwały cesyjne, umowy cesji, a także o zabezpieczenie środków finansowych na postępowanie sądowe i obsługę prawną, a w niektórych przypadkach także na wykonawstwo zastępcze. To tylko niektóre elementy pracy i obowiązki zarządcy nieruchomości w ramach tej procedury.
Windykacja należności
Jednym z istotnych obszarów pracy zarządcy nieruchomości mieszkaniowej i innej wielolokalowej jest konsekwentna i skuteczna windykacja należności.
To od sprawnego i szybkiego dochodzenia należności zależy płynność finansowa wspólnoty mieszkaniowej, a tym samym zdolność do sprawnego przeprowadzania prac konserwacyjnych, w tym remontów i inwestycji. Administrator wspólnoty czy zarządca nieruchomości mają tutaj zwykle spore pole do popisu. Wspólnoty mieszkaniowe muszą mieć zapewnioną płynność finansową.
Mamy w tej dziedzinie duże doświadczenie zarówno w zakresie działań prewencyjnych, windykacji przedprocesowej, jak i dochodzenia należności na drodze sądowej.
Komunikacja z mieszkańcami
Doświadczony zarządca nieruchomości oraz administrator nieruchomości wie, że obsługa wspólnot mieszkaniowych to tylko w części praca z obiektem, a sukcesu w tej dziedzinie nie da się osiągnąć bez sprawnej komunikacji z mieszkańcami.
My o tym wiemy, dlatego dużą wagę przykładamy właśnie do sprawnej komunikacji.
Każdy z mieszkańców w obsługiwanych przez nas obiektach posiada dostęp do rozliczeń ze wspólnotą online. W okresowych newsletterach, rozsyłanych pocztą elektroniczną do mieszkańców, informujemy o tym co się dzieje w nieruchomości. Umożliwiamy właścicielom głosowanie uchwał z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych. Poszczególne wspólnoty mieszkaniowe mogą skorzystać z indywidualnej strony www, przez którą zarejestrowani właściciele lokali mają dostęp do najważniejszych dokumentów, na podstawie których działają wspólnoty mieszkaniowe (uchwały, regulaminy, ogłoszenia, aktualności, itp.).
Rzetelnie i czytelnie przygotowujemy materiały na zebrania sprawozdawcze wspólnoty mieszkaniowej.
To tylko niektóre z wykorzystywanych przez nas narzędzi w zakresie komunikacji z Klientami.